Pomůcky
třída s pohyblivými lavicemi, psací pomůcky, PC, dataprojektor
Kontaktní osoba
Johana Krajčírová
telefon: 581 111 907
e-mail: info@arpok.cz
Objednání programu
Pro objednání programu pokračujte na formulář.
Popis programu
Žáci se v rámci výukového programu “Konec doby plastové” dozvědí o problematice plastu, jeho využívání a následném problému s jeho likvidací – uvědomí si, jaké dopady na životní prostředí plast může mít. V průběhu programu si zrekapitulují, jaké věci či produkty během dne používají a jsou vyrobené z plastu. Poté budou společně s lektory hledat možné alternativy k tomu, jak plast nahradit.
Cíle programu (6. – 7. třída)
- Žák zná spektrum produktů, které jsou z plastu a obklopují nás.
- Žák ví, co se s plastovými výrobky děje po jejich použití.
- Žák představí alternativy k jednorázovým plastovým výrobkům.
- Žák určí alternativy plastů, které mohou a budou používat ve svém běžném životě.
Cíle programu (8. – 9. třída, SŠ)
- Žák zná spektrum produktů, které jsou z plastu a obklopují nás.
- Žák ví, jaké jsou dopady plastů na životní prostředí.
- Žák představí alternativy k jednorázovým plastovým výrobkům.
- Žák určí alternativy plastů, které mohou a budou používat ve svém běžném životě.
Tento výukový program lze také objednat spolu s programem Plýtvání potravinami nebo Móda rychle a zběsile?!? jako tematický den Odpovědná spotřeba v rozsahu 4 vyučovací hodiny – 70 Kč/žák.
Zařazení do RVP
- Výchova k občanství (významné globální problémy v oblasti spotřeby a životního prostředí, možnosti jejich řešení)
- Přírodopis (význam vody a životního prostředí pro život, ochrana a využití přírodních zdrojů, přírody a životního prostředí)
- Zeměpis (makroregiony světa (Evropa, Afrika) přírodní a socioekonomické podmínky; globalizační procesy, světové hospodářství)
- Etická výchova (vztah mezi ekonomikou a etikou, zodpovědnost za životní prostředí)
- Osobnostní a sociální výchova (rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne)
- Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (vznik a řešení globálních problémů; důsledky globálních vlivů na životní prostředí v okolí
- Environmentální výchova (lidské aktivity: zemědělství, průmysl, spotřeba a jejich životní prostředí; principy udržitelnosti; náš životní styl – spotřeba a vliv na životní prostředí)