Pomůcky
místnost s pohyblivými lavicemi, PC + interaktivní tabule (dataprojektor) + reproduktor (součástí programu je videoukázka), tabule + křídy/fixy, psací potřeby pro žáky
Kontaktní osoba
Veronika Hypšová
telefon: 581 111 907
e-mail: info@arpok.cz
Objednání programu
Pro objednání programu pokračujte na formulář.
Popis programu
Žáci se v rámci výukového programu “Konec doby plastové” dozvědí o problematice plastu, jeho využívání a následném problému s jeho likvidací – uvědomí si, jaké dopady na životní prostředí plast může mít. V průběhu programu si zrekapitulují, jaké věci či produkty během dne používají a jsou vyrobené z plastu. Poté budou společně s lektory hledat možné alternativy k tomu, jak plast nahradit.
Cíle programu (6. – 7. třída)
- Žák vyjmenuje spektrum produktů, které jsou z plastu a obklopují nás.
- Žák popíše, co se s plastovými výrobky děje po jejich použití.
- Žák představí alternativy k jednorázovým plastovým výrobkům.
- Žák určí alternativy plastů, které mohou a budou používat ve svém běžném životě.
Cíle programu (8. – 9. třída ZŠ, SŠ)
- Žák dává argumenty k ne/používání plastových produktů.
- Žák navrhuje příčiny a důsledky problému s plastovým odpadem v přírodě a diskutuje nad ním.
- Žák navrhuje řešení pro redukci plastového odpadu v přírodě.
Tento výukový program lze také objednat spolu s programem Plýtvání potravinami nebo Móda rychlá nebo pomalá? jako projektový den Odpovědná spotřeba v rozsahu 4 vyučovacích hodin.
Zařazení do RVP
- Výchova k občanství (významné globální problémy v oblasti spotřeby a životního prostředí, možnosti jejich řešení)
- Přírodopis (význam vody a životního prostředí pro život, ochrana a využití přírodních zdrojů, přírody a životního prostředí)
- Zeměpis (makroregiony světa (Evropa, Afrika) přírodní a socioekonomické podmínky, globalizace, světové hospodářství)
- Etická výchova (vztah mezi ekonomikou a etikou, zodpovědnost za životní prostředí)
- Osobnostní a sociální výchova (rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne)
- Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (vznik a řešení globálních problémů; důsledky globálních vlivů na životní prostředí v okolí
- Environmentální výchova (lidské aktivity: zemědělství, průmysl, spotřeba a jejich životní prostředí; principy udržitelnosti; náš životní styl – spotřeba a vliv na životní prostředí)
- Čtenářská gramotnost (metody kritického myšlení)
Co na výukový program/projektový den říkají školy?
„Chválím projev lektorky, způsob zatažení dětí do komunikace.“ (ZŠ Tasov)
Reakce žáků z různých škol:
„Program se mi líbil a jsem ráda, že jsem se dozvěděla o produktech, které jsou šetrné k naší přírodě a neznečišťují ji. Děkuji za tento program.“
„Program byl velmi poučný. Líbilo se mi, jak jsme měli ve dvojicích dělat reklamy na produkty, které jsou šetrné k přírodě.“