Tato metoda rozvíjí schopnost hledat v textu důležité sdělení, formulovat vlastní názor a aktivně naslouchat. Je také vhodná k nácviku některých diskuzních pravidel. Metodu je možné použít v části hodiny, kdy žáci získávají nové informace, souvislosti a vazby.
Uvědomění si významu nových informací
Žáci se seznámí s tím, jak naslouchání pouze jedné straně či jednomu příběhu může negativně ovlivnit naše chápání světa. Na základě vyprávění Chimamandy Ngozi Adichii se dozví, že média a literatura dostupná široké veřejnosti často vyprávějí pouze jeden příběh. Doporučený věk 12+.
Poláková, Irena. Poslední slovo patří mně – Popis metody. Učení bez učebnic [online]. [6. 2. 2024]. Dostupné na: https://www.ucenibezucebnic.cz/index.php?id=2897
Rutová, Nina. Poslední slovo patří mě. Člověk v tísni. [online]. [6. 2. 2024]. Dostupné na: https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1753/file/posledn–slovo-pat–mn-.pdf
ARPOK, o. p. s.
U Botanické zahrady 828/4
1. patro
779 00 Olomouc
Nenechte si uniknout nic z toho, co děláme, a přihlaste se k odběru novinek. Posíláme je jednou za cca 2 měsíce.
Naším zakladatelem je
Univerzita Palackého v Olomouci.