Kampaň „Buy Nothing Day“ zahájil v roce 1991 anti-konzumní aktivista Kalle Lasn, bývalý manažer reklamní agentury, který už o dva roky dříve založil ve Vancouveru aktivistický časopis Adbusters. Dnes se kampaně účastní miliony lidí v 55 zemích světa. Aktivistické skupiny pořádají happeningy, slavnosti a demonstrace, aby upozornili na přílišný konzumerismus, na problém nadspotřeby, ubýváná přírodních zdrojů, na rizika a dopady na životní prostředí, na zvětšující se propast mezi bohatými a chudými státy světa.
„Jako spotřebitelé máme povinnost zabývat se produkty, které nakupujeme a ptát se společností, které je vyrábějí. Jaká jsou opravdová rizika a dopady na životní prostředí a rozvojové země? O těchto věcech lze donekonečna diskutovat, avšak my bychom měli hledat jednoduchá řešení. A Buy Nothing Day je dobrý start,“ říká editor magazínu Abdusters a zakladatel kampaně Kalle Lasn.