Jedná se o variantu metody Pětilístek, kdy účastníci shrnují klíčová slova k tématu i v protikladných významech.
U zvoleného textu žáci samostatně vyplní následující šablonu:
1/ První řádek je jednoslovný popis textu/tématu (podstatné jméno).
______
2/ Druhý řádek představují dvě přídavná jména, která text nejlépe charakterizují.
______ ______
3/ Třetí řádek vyjadřuje děj/akci tématu pomocí tří sloves.
______ ______ ______
4/ Čtvrtý řádek je věta o čtyřech slovech (sloveso může chybět).
______ ______ ______ ______
5/ Pátý řádek vyjadřuje děj/akci tématu třemi slovesy v opačném významu než řádek třetí.
______ ______ ______
6/ Druhý řádek představují dvě přídavná jména, která text nejlépe charakterizují (opačný význam než na druhém řádku).
______ ______
7/ Poslední řádek je jednoslovná asociace / synonymum / protiklad související s tématem.
______
Evokace
Reflexe
POUŽITÉ ZDROJE:
Teaching and learning strategies for the thinking classroom. Critical thinking international Inc. [Online]. 2024. [cit. 08-10-2023]. Dostupné na: https://rwct.ngo/wp-content/uploads/LATCnEnglish.pdf
ARPOK, o. p. s.
U Botanické zahrady 828/4
1. patro
779 00 Olomouc
Nenechte si uniknout nic z toho, co děláme, a přihlaste se k odběru novinek. Posíláme je jednou za cca 2 měsíce.
Naším zakladatelem je
Univerzita Palackého v Olomouci.