Metoda pro práci s textem, která rozvíjí schopnost práce s informacemi a argumentace. Samotná metoda zahrnuje všechny fáze E – U – R.
Evokace
Uvědomění si významu nových informací
Reflexe
Žáci a žákyně v lekci srovnávají postavení žen ve vědě – chemii. Na příkladech konkrétních vědkyň vyhledávají, zpracovávají a diskutují informace týkající se postavení žen ve vědě v minulosti i současnosti a významu jejich objevů v chemii.
Lekce je zaměřena na souvislost mezi ozbrojenými konflikty a klimatickou změnou. Žák se zamyslí nad svojí dosavadní znalostí této problematiky a pomocí práce s textem ji případně doplní. Lekce využívá tabulku tvrzení či volné psaní. Doporučený věk: 17+
POUŽITÉ ZDROJE
7 čtenářských technik, které stojí za to vyzkoušet – díl 2. Svět gramotnosti. [online]. 12.08.2018 [cit. 6. 3. 2024]. Dostupné na: https://www.svetgramotnosti.cz/Clanek/60/7-ctenarskych-technik-ktere-stoji-za-to-vyzkouset-dil-2
KYNCL, Libor. Ano-Ne. liborkyncl.estranky.cz [Online]. 7.4.2013. [cit. 2023-05-26]. Dostupné z: https://liborkyncl.estranky.cz/clanky/metody-rwct/ano—ne.html
ARPOK, o. p. s.
U Botanické zahrady 828/4
1. patro
779 00 Olomouc
Nenechte si uniknout nic z toho, co děláme, a přihlaste se k odběru novinek. Posíláme je jednou za cca 2 měsíce.
Naším zakladatelem je
Univerzita Palackého v Olomouci.