Jedná se o variantu metody Pětilístek, kdy účastníci shrnují klíčová slova k tématu i v protikladných významech.
Metodu lze použít při čtení odborného textu. Čtenář se aktivně zapojuje do práce tím, že zaznamenává značky, kterými vyjadřuje svůj postoj k informacím obsaženým v textu.
Jedná se o strukturovanou diskuzi nad přečteným textem či zhlédnutým videem. Tato metoda umožňuje pracovat i s rozsáhlými texty.
Metoda od žáků vyžaduje, aby syntetizovali své znalosti a názory. Podporuje schopnost vybrat ty nejpodstatnější informace z daného textu a shrnout je stručně a výstižně do pětiřádkové „básně“.
Slouží k zaznamenání podstatných myšlenek, žák má možnost se vyjádřit k textu a přidat vlastní myšlenky.
Tato metoda rozvíjí schopnost hledat v textu důležité sdělení, formulovat vlastní názor a aktivně naslouchat. Je také vhodná k nácviku některých diskuzních pravidel.
Metoda pro práci s textem, která rozvíjí schopnost práce s informacemi a argumentace. Samotná metoda zahrnuje všechny fáze E–U–R.
T-graf je univerzální grafický nástroj pro znázornění a zaznamenávání binárních (ano/ne, pro/proti) či
srovnávacích/protikladných reakcí v diskusi.
Metodu lze použít ke strukturování celé vyučovací hodiny. Vyzývá žáky, aby se zamysleli nad tím, co již o tématu lekce vědí, položili si k němu otázky a našli na ně odpovědi.
Volné psaní je jedna z brainstormingových/evokačních nebo reflexních metod, která dovoluje psát na papír vše, co nás k určitému tématu/námětu právě napadá.
Účelem Blackout poetry je vyvodit nový význam z něčeho, co původně vytvořil někdo jiný. Zastřešujícím účelem je spíše hledání smyslu. Kdykoli někdo vytváří Blackout poetry, nahlíží hlouběji do existujících děl a snaží se odhalit nové příběhy.
ARPOK, o. p. s.
U Botanické zahrady 828/4
1. patro
779 00 Olomouc
Nenechte si uniknout nic z toho, co děláme, a přihlaste se k odběru novinek. Posíláme je jednou za cca 2 měsíce.
Naším zakladatelem je
Univerzita Palackého v Olomouci.